Nyårsafton.......



Till klockan 17.00 hade vi bjudit hit mina föräldrar på mat.
Och enligt tradition, så åt vi pitabröd med vitlök- och soja marinerad lövbiff i
gräddsås... och till det en god sallad och vitlökssås (creme fraiche och majonäs).
I glasen kunde man välja mellan öl, Pommac, Julmust, äppelcider och jordgubbscider.

Och som vanligt, så var ALLT så gott såååå!





Alla blev så mätta efter maten, så vi slöade till oss ett tag vid sofforna.
Där satt vi och tjolade och kastade ett getöga på tv:n.

Strax efter kl. 18.00 skjutsade jag Johanna till en kompis.
Dom skulle på någon fest i Ludvika, sen senare.

När jag kom tillbaka från att ha skjutsat Johanna, så var det dags för kaffe.
Men det var bara Hasse och farsan som orkade med det.





Mattias ville smälla lite smällare och skjuta iväg några raketer, så då gick vi
alla ut och tittade på skådespelet.
Och för en gångs skull så är det inte svinkallt ute, på en nyårsafton.

När Mattias var färdig med smällarna, så gick mina föräldrar hem till sig.
Vi andra gick in och nu är det lite "time-out" i nyårs firandet.
Vi är fortfarande lite slöa efter maten, så det är skönt att bara vara då....
ta det lugnt...göra det man känner för.

Jag och Mattias sitter just nu vid varsin dator och Hasse sitter/ligger
och kollar på tv:n.

Sen senare... ja, vid midnatt, så ska vi väl gå ut igen och avfyra de
sista raketerna och skåla in det nya året.



Trackback
RSS 2.0