Finsk sisu?!.........

Ja, så är det redan 2:dra advent.
Tiden den bara flyger iväg ju.....

Ja, på tal om tiden, så är jag i slutfasen av min diet.
ÄNTLIGEN!!!!

När jag började på denna diet för mer än 15 veckor sen, så
kändes det som en EVIGHET tills dags dato!
Men, svisch, så är jag här nu!
Trots allt så gick diettiden fort förbi...men ändå så har den känts
väldigt låååååång i mellan åt...under veckornas gång.
Det har varit många gånger som man har känt att; - "Nu skiter
jag i det här!"
Tanken har funnits där, många gånger, att nu avbryter jag dieten.
Eller så har jag haft tanken på att börja fuska lite.
Men, men....tydligen finns det "Finsk sisu" i en annan också...hahahhaha...
eftersom viljan har besegrat tanken......

Imorgon ska jag till Skönvikt och efter det är det meningen
att jag ska börja äta igen..... om dom inte kommer på något annat...huvva.
(Men det går jag inte med på, i så fall....för nu ska det ätas igen....)

Fast jag får bara byta ut en shake mot en måltid...i en vecka eller två.
Sen ökar man på med ett till mål i en eller två veckor....osv.
Så "shaka" får jag göra ett tag till.....

Men fan va STOLT jag är över mig själv!!!
(Om man nu får skryta?....)
Jag har faktiskt klarat av att hålla mig till dieten, till FULLO!!!
Jag har inte "fuskat" en endaste gång!!!
(Njaa...förutom att jag valde att börja tugga tuggummi efter
9 veckors abstinens.....).

Jag har fått höra av MÅNGA att dom inte trodde att jag skulle
klara av dieten så bra som jag har gjort.
Sen vet jag inte vad dom menar med det?
Om dom menar att dom trodde att jag skulle fuska och äta under dietens gång?...
eller om dom trodde att jag skulle avbryta dieten, efter ett tag?

Men ärligt talat..... så trodde inte ens jag själv på att jag skulle fixa det.....
att jag skulle orka kämpa hela vägen ut..... och bara leva på shakes.
Jag var helt övertygad att jag skulle "fuska", någon gång...då och då....och
att jag nog inte skulle stå ut hela tiden...utan avbryta dieten, efter ett tag.

Men fan vad GÖTT det känns att kunna visa ALLA och en SJÄLV, att man är
duktigare och envisare och mer målmedveten, än vad man tror!!!!!

Så ännu en gång:

FAAA-AN, VAD DUKTIG JAG ÄR!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Lena

Håller verkligen med dig, du har är och har varit otroligt duktig. Efter denna prestation klarar du vad som helst. KANON!

2010-12-06 @ 17:29:05
Postat av: Jaana

Lena: TACK Lena!!!

Ja, vi får hoppas att jag även klara av fortsättningen...



Kram!

2010-12-06 @ 21:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0