Dom vill, men inte jag.......

Idag har det varit fullt upp, från det jag vaknade
tills nu.

Idag jobbade jag fram till lunch.
Sen åkte jag hem och hämtade upp Hasse, för han skulle följa
med mig som sällskap till Skönvikt.

Vi åkte i god tid, så vi var lite för tidiga framme.
Då passade vi på att åka in till "mig och Alice" (inredningsbutiken).
Mycket fint fanns det...och en hel del juliga saker.
Men jag lyckades behärska mig, rätt så bra (eller så var det
Hasses suckande och utråkade min som påverkade mig...hihihi).
Jag köpte en skål på fot, i fattigmanssilver.
I den ska jag ha ett ljus i.
Sen köpte jag en medicinlåda till Johanna.... exakt likadan
som jag köpte åt mig själv förut.

Efter den korta shoppingturen så åkte vi till Skönvikt.
Jag fick börja med att träffa en psykolog(tror jag hon är?) och en till människa,
som jag inte vet nå vad han var för något....eftersom han inte presenterade sig.

Satt i en timme med dessa människor.
Dom undrade hur det hade gått för mig, med dieten.
Dom undrade hur jag skulle göra när jag skulle börja äta igen....och
hur jag skulle göra för att inte gå upp i vikt igen.... och om jag mot förmodan
skulle misslyckas med maten...typ att äta regelbundet, som ju har
varit ett av mina problem....ja, då undrade dom hur jag skulle göra då?
Öööh, sa till dom att så långt har jag inte tänkt...att jag ska misslyckas.
Utan jag försöker koncentrera mig på och tänka på hur jag ska göra för
att lyckas...och att jag tar en dag i taget.
Men dom fortsatte ändå att undra över hur jag skulle göra om jag
misslyckades....hur skulle jag göra för att undvika att misslyckas....bla, bla, bla....
Så ett tag kände jag mig som en liten skolflicka som fick skäll
av lärarna för något....som man kanske skulle göra...men inte gjort.

Sen ville den manliga av dom, rekommendera mig att fortsätta med
bara shakes, tills gruppen startar, i januari.
Men siddu, det vill inte jag!
Jag sa att jag har ända sen jag började på dieten (i augusti), ställt mig in mentalt
på att "få" börja äta igen vid den här tiden.
Det har varit min "morot" för att ens klara av hela dieten....att veta att det
är bara en viss tid som jag ska äta shakes.
Och då har man ju stått ut.

Samma sak vid sköterskan.
Hon undrade också om jag inte skulle fortsätta med att bara äta shakes, tills
gruppen startar i januari (förhoppningsvis...det var lite osäkert om det skulle
hinnas med en nystart då....).

Men hur som haver, så ska jag börja äta nu då.
Jag ska byta ut en shake vid lunchen.... i en eller två veckor.
Men idag....bara idag....så började jag med att byta ut middagsshaken.
(Och det var okej för sköterskan).

Mer om det i nästa inlägg.....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0