Mellan klockan 06.30 och 20.30...........



Brrrrr.... i morse när jag åkte till jobbet, visade termometern i bilen på -18 grader.






Så här mörkt är det på morgonen, när jag åker till jobbet.
Mellan kl. 06.30 - 07.00 är det mycket trafik efter vägen.
Det är väldigt sällan man hinner använda helljusen....tyvärr.





Som jag har berättat förut om, så finns det många domherrar vid jobbet.
Och jag försöker att få bra bilder på dom...men min zoom räcker inte så långt...tyvärr.
Dom är ju så skygga....så dom flyger inte fram till matstället om man står för nära den.
För varje dag, tycker jag, så verkar det som om dom blir fler och fler domherrar.
Dom är ju så fina fåglar, med sina röda magar.

Jag ger mig inte i första taget....jag ska försöka få en fin bild på dessa fåglar.









Jag tyckte det var så fin färg på himlen, så jag var "tvungen" och ta ett kort.
Sen kanske förgrunden inte var den finaste....




Det är inte ofta, nuförtiden, som man ser en sån här gammal Amazon.
Det är en på jobbet som åker med denna bil.





Idag, på eftermiddagsfikat, hade en av arbetskamraterna varit så duktig och bakat
en sockerkaka, som hon bjöd på.....ähum...även om den kanske inte
påminner om en "hederlig" och vanlig sockerkaka.
Många skratt av de andra arbetskamraterna blev det, när dom fick syn
på kakan vid vårat bord.
Eftersom jag fortfarande går på diet (till största delen), så smakade jag inte
på kakan. Men de andra som åt av den, tyckte den var jättegod....trots utseendet.





Senare på eftermiddagen kom en arbetskamrat förbi på jobbet med sin fina
hund.....som  heter Rambo....och som är av rasen tibetansk spaniel.
Jag blev genast att tänka på våran hund, Sinja, som morsan och farsan hade.
Hon var en sån snäll, go och underbar hund och vän.
Jag växte upp med henne under min tonårstid, så hon fick trösta mig mycket....
när ens hormoner spritte upp och ner....och hit och dit....när allt och
inge tkändes såååå jobbigt....som det bara kan kännas under tonåren.....hahahhahha.



När jag slutade jobbet, åkte jag till Willys och handlade....mat!
Det var länge sen sist....så det kändes lite konstigt.

Efter det kom jag på att jag skulle åka till Pingstkyrkans Seconhandaffär
och kolla om jag hittade något fint.
Men det gjorde jag inte...eftersom det var stängt...suck.

Så då gick jag till blomaffären mitt emot och kollade.
Där inhandlade jag två kvistar av trollhassel.

Eftersom jag fortfarande var lite shoppingsugen, så åkte jag
hemåt och mot Nisses.
Där hittade jag några saker, som jag köpte.

På vägen hem, så stannade jag även till vid blomaffären, här på byn.
Där blev det också en hel del inhandlat....i pynt väg.

Sen var det bara att åka hem och börja göra mat.
Det kändes också konstigt....eftersom jag inte har lagat mat under
min diettid.....nästan 16 veckor.

Jag (fick även lite hjälp av kidsen) gjorde torsk i ugnen och kokade
potatis till det. Men hur det smakade, vet jag inte.
Jag får veta det i morgon, när jag ska äta det till lunch.... som jag
ser fram emot....mycket.

Efter matlagningen fortsatte jag och Johanna att sätta fram prydnadssaker
i matsalen. Det var inte det lättaste.... när man har en tendens av att
ha lite beslutsångest......
Men till sist lyckades vi hitta rätt plats åt vissa prydnadssaker.

Men klart blev det inte....så i morgon fortsätter jag/vi igen.



Trackback
RSS 2.0