Skön skotertur.....

Efter lunchen bestämde vi oss för att åka ut med
skotrarna. Mattias är hos en kompis och Johanna ville ej med.
Så det blev bara jag och Hasse.




Här åker vi upp för vägen till Bångtjärn.

Åh, det var såååå fint i skogen idag... när solen sken på de snöklädda träden.
Och med all denna snö som finns överallt.... i massor.
Det är så här en vinterdag ska vara......




Det är ju så roligt att åka skoter... och helst en sån här fin dag.
Man riktigt njuter av färden... i alla fall jag... så länge man åker där det inte
är så guppigt.




Vi åkte upp en sväng till vindsnurran "Hanna".




Där skulle jag göra som Hasse gjorde... åka runt "Hanna" med skotern.
Det gick bra så länge jag höll mig på spåret... men jag råkade även komma
ifrån den... och vips... så höll jag på att vicka med skotern.... så jag saktade ner
farten... och då istället fastnade jag med skotern i lössnön.
Snön gick upp till knäna.....




Här försöker Hasse få loss den, men det gick inte så bra. Den satt där den satt.

Hmmm.... jag undrade ju så klart varför det heter snöskoter om man inte kan åka
överallt där det finns snö? Fick ett svar att just våra skotrar är mer för skoterleder...
eller där det är spår, att åka på. Vi har för tunn matta på skotern för att kunna åka
problemfritt på mycket lössnö.
Så nu vet jag det också... hahhahhaa.

Men till slut lyckades Hasse få loss skotern, så att vi kunde åka tillbaka och ner
till Bångtjärn.




Men innan vi fortsatte färden igen, så tog jag mig en rökpaus... och hämta andan
paus... efter att pulsat ner från "Hanna" till vägen.... pust.




Det var så vackert med alla träden efter vägen, så jag var tvungen att
stanna till lite då och då, för att ta kort.




Och jag har svårt att välja ut någon av alla dessa fina kort... som jag
tycker... så det blir flera collage med bara snöklädda träd....







Bångtjärn verkar vara ett populärt ställe... både igår och idag.
Det var folk när vi kom dit.... Jonas och Katja med.... och medans vi var där
kom det nytt folk som stannade till ett tag... eller så åkte dom förbi... eller så skulle
dom pimpla. Otroligt att ett ställe uppe i skogen är så trafikerad....
Ja, i och för sig så går det ju en skoterled förbi där....




Där långt ute står Jonas och pimplar. Men han hade ingen tur.
För han hade inte fått något... ännu i alla fall.... hugg hade han däremot haft.

Idag värmde faktiskt solen... riktigt skönt.

Men efter ett tag åkte vi hemåt igen... för jag VILL hinna hälsa på "busungarna"
innan jag ska på hudvårds-party.

Men Hasse tog skotern igen och åkte ut... och han har fortfarande inte
kommit tillbaka.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning och åka till
brorsan och dom.




Trackback
RSS 2.0