Dålig städdag.....

Fastän det var så fint väder idag, med strålande sol, så
var vi aldrig ut med skotrarna.
Visst ville jag, men jag kände mig tvungen att städa.
Men det blev inte så mycket städande som jag hade tänkt mig.

Natten som var sov jag jättedåligt och oroligt.
Vid 03.30-tiden fick jag nog och gick ner och tittade på tv:n.
Jag tänkte att jag skulle bli trött av det, så att jag
skulle somna gott.
Men icke! När klockan var 05.00 stängde jag av tv:n och
gick upp och la mig i sängen igen.
Lyckades väl till slut somna, men sömnen var lika dålig
som tidigare.

Så efter lunchen blev jag så himla trött.... jag var "tvungen"
att sova lite.... ähum... som nog blev någon timme.
Sen var man ju så seg.... hade ingen lust att städa.
Men jag tog mig själv i kragen och gick ner och satt i tvätt
i tvättmaskinen. Sen började jag att städa toaletten nere....
ordentligt... med en massa gnuggande...putsande...dammande...
och allt vad det innebär att städa en toalett.
Det tog så lång tid, så jag hann inte mer idag... för jag har ingen
lust att städa mitt inatta... vill varva ner lite innan det är
dags att sova.

Jag får fortsätta med städandet.... någon annan dag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0