Tur till Bångtjärn.....

När jag höll på med lunchen idag, såg jag när Katja
och Jonas åkte förbi på skotern.

Så efter lunchen ringde jag och hörde vart dom var.
Dom var uppe vid Bångtjärn.




Så jag, Hasse och Mattias bestämde att vi skulle åka upp en vända till dom.




Det var fint i skogen.... efter skoterleden. Men man hade inte tid att titta
och njuta av naturen.... för man hade fullt upp med att titta på leden man åkte på.... för
den var så jävla guppig. Så mina onda axlar och nacke blev ju inte bättre av
att åka där.... och sen fick jag även ont i ryggen.
Det blir ibland rejäla "smällar" i ryggen... när man åker på guppig väg.







När vi kom upp till Bångtjärn, såg vi att det var ett populärt ställe idag.
Det var många skotrar och folk där.

Jonas och Katja pimplade. Dom hade fått tre stycken öringar.

Men vi var aldrig ut på isen, för det var jättemycket vatten på den och under
snön. När Katja gick på isen så riktigt hörde man hur det plaskade och sen
såg man även hur vattnet skvätte upp.




Mattias sysselsatte sig med att klättra upp på en av vindskyddens tak.
Sen åkte han ner för den.




Vi var där uppe vid Bångtjärn ett tag och tjolade och tittade på folket som var där
och folk som kom förbi eller åkte förbi på skoter.
Synd bara att solen inte var framme.....







När vi sen skulle åka hemåt, så packade Jonas och Katja ihop och åkte
sällskap med oss.

När jag kom hem så tog jag mig en varm och skön dusch... och sen klädde jag
på mig med ett nattlinne och tofflor.... för jag ska inte göra något
speciellt, resten av denna dagen.
Ska bara ta det lugnt... för jag har huvudvärk.. och ont i kroppen.

Senare ikväll blir det tv-tittande.


Trackback
RSS 2.0