Kall och solig vinterdag.....

Ännu en fin och solig vinterdag.... och kall!!!

Men även om det är kallt... för jag har ju inte kläder
för kallt väder.... typ termobyxor.... så är jag sugen på
att vara ute idag.

Jag ska höra med Hasse om vi ska ta oss en skotertur.
Om inte, så kanske Johanna är sugen på att
följa med mig ut och fotografera.
Men bäst vore ju om man kunde kombinera de båda
alternativen.... skotertur med fotografering.

Imorgon börjar skolorna igen... sköööönt!
Kidsen har ju vänt på dygnet totalt... ja, nästan i alla fall.
Skönt när det blir rutiner i vardagen igen.
Men jag vet att det kommer att bli problem imorgon bitti
för mina små barn.... när det ska vaknas tidigt igen.

Själv har jag en HEL veckas heltidsjobb att se fram emot.....
Det blir nog jobbigt och kämpigt... tills man blir van igen....
om man blir det???

Hasse var med skotern ner till reningsverket igår.
Han skulle kolla om folk hade åkt med skotrar ute på isen.
Men det fanns inga spår... så det måste ju betyda att
isen fortfarande inte är tjock nog... eller något åt det hållet.
Synd tycker jag.... för jag har längtat efter att få åka ut med
familjen och vänner till Ulvön och ha en heldag ute... med
skoteråkning, grillning, fiske osv.
Det är så skönt att vara ute så där... även om man inte har
temobyxor... för vi har alltid en eld som vi håller igång.
Så det är så skönt att stå vid den och hålla sig varm.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0