Råttjakten.......

Idag på jobbet fixade dom råttfällor och la in i
förrådet... där den hade tuggat i sig en massa godis.
Och sen senare visade det sig att råttan hade även
gnagat sönder helt nya t-shirt som låg i förpackningar i
en kartong.

Olika karlar tittade till fällan under förmiddagen, men den var tom.

Efter lunchen skulle Patrik kolla den, men den var tom.
Så han undrade om vi hade sett någon råtta där... och vi
sa att den som la ut fällan imorse hade även sett den där inne.

Så Patrik började röra på kartonger som fanns där på golvet.
Och vips, så kom väl råttan fram.... och klättrade upp för en
gardinstång ( som stog efter väggen ) och gick in i ett elskåp
som fanns där på väggen.

Så Patrik öppnade skåpet och försökte få ut den på något vis.
Och råttjäveln kom ut och sprang ut i korridoren.... och under en
träsoffa som står där.
Gissa om pulsen åkte upp på mig och Katja, när vi insåg att
råttan var utanför mitt kontor?????

Det kom fler folk och undrade vad som hände.

Så var det någon som skulle skrämma fram råttan.
Ja, då sprang den in i vårat kopiatorrum.... där även faxen och
skrivaren står... och sen längre in finns en toalett som vi använder.

Råttan sprang under ett par lagerhyllor. Dom försökte få fram den, men
den kom ej fram. Så då la Patrik ut en råttfälla där inne.

MEN HALLÅ!!!! VAD DET ALLT?!?!?!?

Jag och Katja protesterade för fullt.... dom kunde väl inte lämna
råttan där inne.... där vi var tvugna att springa in i mellan åt....
om vi skulle kunna göra vårat jobb.

Patrik försäkrade oss att råttan inte skulle komma fram så länge
det var folk inne i byggnaden... och skulle den mot förmodan röra sig, så
fanns ju råttfällan där.

Gissa om paniken började sprida sig i min kropp?

Tyck vad ni vill... men jag HATAR VERKLIGEN RÅTTOR!!!!!

Det var en tjej som förökte tala om för mig att dom är ju så små
och gulliga och inte alls farliga. Den skulle inte göra mig något.
Förklarade för tjejen att jag är inte dum i huvudet... jag fattar väl att
den där jävla råttan inte skulle hoppa på mig och bita ihjäl mig... att den
är väl lika panikslagen för mig som jag är för den.
MEN, det hjälper inte... jag HATAR dom för det.... jag tycker dom är
så jävla ÄCKLIGA!!!!! VIDRIGA!!!!

Mitt upp i råttjakten går Patrik iväg till våran massagestol och
får massage.... och lämnar oss med en råttjävel!!!

Jag kunde inte koncentrera mig på att jobba... för jag hade fullt upp
med att titta på dörröppningen till kopiatorrummet.... i fall råttan
skulle komma ut.....

Strax före eftermiddagskaffet kom Patrik och "Käcken" in till mig.
Katja var också där inne.

Jag sa åt grabbarna att nu fick dom faktiskt fixa den där råttan.... gå
in i kopiatorrummet och ta en lång käpp och peta under hyllor och
bakom skåp och så vidare... så att råttan kom fram.... och då kunde en
av dom stå i dörröppningen med en låda som dom kunde fånga in råttan i.
Fick till svar att det var inte så lätt att fånga en råtta... att det nästan
är omöjligt. Då sa jag åt dom att dom kunde väl försöka först innan
dom dömde ut det.... och sen sa jag väl en massa annat svammel.

Så till slut gick dom väl in där. Men ingen råtta syntes till.
Precis när dom höll på att ge upp, så såg en av dom råttan och då
var jakten igång igen. Men råttjäveln var snabb och sprang under
kopiatorn istället.

Katja som har sitt kontor längre ifrån kopiatorrummet, stog i
korridoren och tittade mot grabbarnas råttjakt.
Plötsligt kom råttan utfarandes från kopiatorrummet och sprang mot
Katja. Då fick hon fart i bena och sprang före in till sig och slängde
igen dörren. Råttan sprang förbi och fortsatte mot nästa korridor.
Patrik sprang efter med en papperskorg i handen och efter honom
kom "Käcken" med något i handen.... såg inte vad det var... för jag
satt på knäna på min stol... för när råttan sprang ut ur kopiatorrummet, så
stog jag bakom stolen och tittade ut... och när jag såg råttan så
hoppade jag upp i min stol.

Patrik lyckades fånga råttan i papperskorgen, men den jäveln lyckades
väl hoppa ut ur den och sen fortsatte den att springa in i våran matsal.
Och där någonstans blev den kvar.... yäääk!!!

Grabbarna la ut två råttfällor i matsalen, så få se imorgon om det
finns något i dom... huvva.

Fyyyyy faaaan va äckligt det är att veta att en råttjävel springer
lös inne i ens arbetsplats.....

Imorgon när man kommer till jobbet, så vet man ju inte nå om man
möter en råttjävel efter korridorerna eller inne i ett rum.... usch, vilken
nojja jag kommer att ha.

Kan även tillägga att det finns fler än jag och Katja som tycker
att råttor är äckliga och helst ser att råttor håller sig utomhus
och INTE inne.



Kommentarer
Postat av: Teresa

HAhahahahah



Åhhh va nice att få skratta!!!

Inte åt dej eller råtträdslan . men jag kan se allt framför mej..... JAG hade nog ställt mej på skrivbordet !!!



kramelikram!!

2010-01-28 @ 23:40:41
Postat av: jane

Hej Jaana!



Roligt att få läsa om den stora råttjakten fast jag är hemma och sjuk. Råttor är söta men man vill inte ha dem inne!! Vi får väl hoppas att den inte har några småttingar!



kram

Jane

2010-01-29 @ 06:38:10
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Usch råttor!

2010-01-29 @ 07:08:29
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0