Skafferi städning.....

Imorse när jag vaknade funderade jag på vad jag
skulle ta tag i här hemma.... av alla de hundra saker man
har att göra.... bara man vill.

Jag kom fram till att jag skulle städa skafferiet.
Och det var välbehövligt.
Hyllorna var proppfulla med mat.... så det var nästan omöjligt
att sätta in något där inne.

När jag städade ur hyllorna hittade jag en hel massa
gammalt... ja, där datumet hade gått ut.
Sen fanns det en hel del förpackningar med ytterst lite i.

Havregryn, kex, kakor, flingor, russin, musli osv, som skulle
kastas, samlade jag i en Konsumkasse... och den blev full.

Om ett tag ska jag ta med den där Konsumkassen och hämta
Nellie och Molly och åka ner till hamnen och mata änderna.




Så här ser det ut nu i vårat skafferi... ja, en del av den.
Tyvärr så tänkte jag inte på att ta ett kort före innan jag började med
skafferi städningen.... för då har ni fått se skillnaden.


Sen när skafferiet var städat, så var det bara att börja med lunchen.



Idag blev det köttfärssoppa.
Mmmmm.... soppa är ju så gott!!!

Hasse har åkt iväg med skotern, till Ulvön.
Hans syskon och några till är där ute och grillar.
Jag vågade inte följa med.... för jag litar inte på isen... även om dom
säger att den är 2,5 dm tjock.... utanför reningsverket.


Trackback
RSS 2.0