För "gammal"???...........

Vad har hänt i dag då??

På dan kom Teresa hit och var här ett tag.
Hon åt även lunch med oss... som idag blev potatisbullar
med stekt sidfläsk och lingonsylt.

När hon gick, kom nästa gäster.... Nellie och Molly.
Vi skulle vara barnvakt åt dom medans brorsan och Lina skulle
till stan och storhandla.

Jag fick stor hjälp av Johanna med att se efter de små.
Vi har varit ute på altanen.... ute på gården, där dom har
hoppat på studsmattan och lekt med stolsdynor... dom har
tittat lite på barnprogram.... dom har härjat med Mattias m.m.

Dom åkte hem nyss.

En sak är säker... jag är för "gammal" för att se efter
småttingar... alldeles själv.
Nu hade jag som sagt var stor hjälp av Johanna, som jag är
jätte tacksam för. Kidsen var lugna och ordentliga, men ändå
så är jag "slut" efter deras besök....

Kan ju vara att man inte är van med smått längre... och sen är det
ju alltid mer passande och vakande på andras barn....än ens egna.
När man är barnvakt åt andras barn, så kan jag inte slappna av...utan
jag är på helspänn hela tiden.... och det är väl det som gör att man
blir "trött" sen.

Men hur som haver, så är det trevligt och roligt att ha de små
busungarna här.


Hasse är sen några timmar tillbaka, ute och åker med motorcykeln.

När han kommer hem är det väl tänkt att vi ska åka till stan
och storhandla..... på Willys eller Coop.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0