Idag blev det av.......

Idag äntligen blev det av!!!!!

Jag tog mitt premiärdopp för i år..... jag och Johanna var
iväg nu på kvällen, vid 21.30-tiden och badade i Storsand.
Huvva, va kallt det kändes när man gick i... bara för att man var
så varm i kroppen. När man väl hade doppat sig, så var det
rätt så behagligt.

Årets premiärdopp skedde väldigt sent.
Jag brukar annars ta mitt första dopp i maj eller senast i början
på juni.... då när vattnet fortfarande är så kallt att det gör
ont i bena när man kliver i.


Annars idag då.... ja, idag har det ju faktiskt varit rätt så behagligt väder.
Svalt och blåsigt.... åååh, det har fläktat så skönt hela dagen.
Kontoret var behagligt varmt/svalt.... så det var inte nå jobbigt
att jobba idag. Skönt!

Mattias har jag inte träffat idag.
För innan jag kom hem från jobbet, så hade han gått iväg till sin kompis
Markus, där han även ska sova över inatt.

Efter jobbet kom Teresa förbi en snabbis.

Sen var jag, Johanna och Hasse förbi hos brorsan och dom.
Där hade ungarna varit till frissan sen sist jag såg dom.
Nellie hade toppat håret och Molly hade en ny frisyr. Hon hade page nu.
Hon påminde om Lotta på Bråkmakargatan.... med liknande frisyr och
med glimten och busigheten i ögonen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0