Tisdag...hela dagen....

Som det säkert inte har undgått någon, så har vi ju haft
ett jävla väder idag.... åska hela dagen... ja, nästan i alla fall.

På förmiddagen var jag bara hemma och tog det lugnt.
Hasse och farsan var ute vid timmerhögen och fixade ved.

När vi ätit lunch, kände jag att jag står inte snart ut med
den kvava och varma luften.
Jag gick ner till Johannas rum som brukar vara sval.
Njaaeee.... så svalt var det väl inte, men mycket svalare än vad
det var i resten av huset. Så jag la mig på hennes säng för att vila.
Men snart somande jag och sov ett tag.

När jag vakande till så var Hasse ute med Marko S, så även jag
gick ut dit och tjolade lite med dom... men, men... dom tjolar bara
om MOTORCYKLAR....suck...hur roligt på en skala mellan 0-10 är
det att lyssna på sånt.... jämt???  ;-)

Senare, mot kvällningen åkte vi förbi Mitt i Smeten och köpte
med oss lite fikabröd. Vi tänkte vi skulle få kaffe hemma hos brorsan och dom.
Men dom var inte hemma. Brorsan var med sina kids hemma hos våra föräldrar.
Så då drog vi upp dit istället och drack kaffe.
Nellie och Molly blev som tokiga när dom såg att Mattias var med.
Sen när dom skulle hem, så ville Nellie ha med sig Mattias hem till dom.
Så han blev med dom dit ett tag.

När vi kom hem från morsan och farsan, så kom Teresa, Caroline och Johanna.
Johanna hade varit med Caroline och bla spelat minigolf.
Medans det åskade satt vi inne, men så fort den gick över flyttade vi ut
till altanen... där var det svalare.

Ja, sen när Teresa och Caroline åkte hem, så har jag suttit här vid datorn
och letat på musik till Mattias och sen bränt ner det på en cd.
Det var inte många låtar som en annan gillade... suck.
Båda av mina ungar har en annan musiksmak än vad jag har...ja, vissa
låtar är riktigt bra... men dom är för få.....tyvärr.
Så när kidsen poppar för fullt sin musik, så kan man ibland känna att
man håller på att gå åt.... så att säga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0