Dammsjön......

På eftermiddagen, mer mot kvällningen, åkte vi till
Dammsjön och badade. Det ligger ju efter Sätervägen.
Jag har aldrig varit dit... inte vad jag minns i alla fall, så jag
var lite nyfiken på stället. Jag har hört så mycket bra om det.
Fin och stor strand och långgrunt.

När vi åkte mot Dammsjön, så visade bilens utetemp på 32 grader!!!
Puh... vad hett!!!!





Det var fint, men jösses vad folk det var där.
Här på bilden ser man inte riktigt hur mycket folk det var... det är ju lika mycket
strand åt andra hållet. Visserligen åkte många barnfamiljer därifrån strax efter att vi kom... men
det var fortfarande mycket folk.





Hasse och Mattias badade först. Sen när dom kom upp, så fikade vi... vaniljbullar,
Bragokex, dricka och ölkorv.









Efter fikat gick Mattias och Johanna i och badade. Det är dom som syns
mellan träden.
Ungefär den här tiden var det så pass lite folk kvar på stranden, så jag började
på att fundera om jag skulle svira om mig till baddräkt och visa upp
mina kurvor för folket som fanns där. För det var ju så himla varmt, så jag
var jätte, jätte badsugen.......
MEN, det var även då jag började höra muller.... jaha, åska på gång.
Så mina badplaner glömde jag direkt och kallade upp på kidsen... mot deras
stora besvikelse... tills dom hörde att det mullrade.





När vi var klara för att gå mot bilen, så var det inte många kvar på stranden.
Det var många som gick därifrån samtidigt med oss.... dom flydde väl också
ifrån den kommande åskovädret.





När vi åkte hemåt, så åkte vi mot åskovädret.
Jösses vad det kom ner vatten.... ibland riktigt piskade det vatten på bilrutan.... det
kom rejälä vindpustar efter vägen.

Väl hemma så gjorde vi ingenting speciellt.
Det dröjde inte så länge förrens Teresa dök upp och vi satte oss ute på altanen
för att hitta lite svalare ställe.... njaaa... det var dåligt med svalka där... men
bättre än vad det var inne.

Just nu har vi öppet överallt här uppe på.... jag hoppas på att svalka ner
luften här uppe... innan det är dags för att sova.
Men av erfarenhet av tidigre varma dagar, så kommer det att knappt märkas
att man har haft öppet och har även så på natten.
Det är varmt här uppe ändå.... suck.



Trackback
RSS 2.0