Årets första färskpotatis och jordgubbar........

Idag tog jag mig en sovmorgon.... en rejäl en.... som
inte händer så ofta..... jag vaknade efter kl. 11.00... och
ändå var jag jättetrött.

Jag och Hasse har samarbetat lite här.... när det gäller
dagens sena lunch eller dagens tidiga middag... vilket som.
Båda två har vi tvättat färskpotatisen.... jag tärnade korven....
jag fick även hacka löken.... sen fick Hasse steka på korven
och fixa smörsåsen. Vi ska nämligen äta färskpotatis, den första
för i år, och sen ska vi ha stekt korv och smörsås med lök i.
Mmmm... det är så gott! Och ALLA i våran familj tycker om den maten.
Och sen till efterrätt blir det färska svenska jordgubbar med
vispat grädde eller vaniljglass... vad man nu vill ha.
Åh, vad gott det ska bli! Vi har inte ätit några jordgubbar ännu.

Mer midsommar aktig mat tar vi imorgon istället, när vi ska äta borta.

Snart är maten klar. Så när vi sätter oss vid middagsbordet ska jag
höra med familjen om vad vi ska hitta på att göra.... eller inte göra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0