Lika varmt som i en bastu.......

På jobbet idag trodde dom att jag var så trött för att
jag har varit iväg på kryssningen.
Ja, visserligen kan det väl vara en liten bidragande orsak till
min enorma trötthet idag..... men den största orsaken är att
jag sov så jävla dåligt i natt.... för det kändes som om jag låg
inne i en bastu och sov.... det är säkert.... jag överdriver inte....
njaaa... okej... kanske ytterst lite då.... men bara lite.

Det var jättevarmt här på övervåningen... det hjälpte inte att ha
fönstren och balkongdörren öppet... för det var ju ingen svalare luft ute.
I vårat sovrum har vi ett fönster öppet på nätterna + en fläkt på fot som
snurrar för fullt.... dygnet runt.... men det hjälper inte.... det känns
bara som om det är tropiska vindar som fläktar inne i sovrummet.

Så i morse var jag super duper trött... ja, inte bara i morse.... jag har
varit trött hela dagen.

Och inte blev man piggare av att komma till jobbet, där en varm och kvav luft
slog emot en.... och inne på kontoret var det också äckligt varmt och kvavt....
trots att vi hade fönstren öppna och en fläkt på fot som fläktade.
Ja, har vi inte haft fläkten så har det ju varit ännu värre.

Efter jobbet, när jag kom hem, så dröjde det inte länge förrens jag
somnade sittandes på soffan. Och Hasse somnade liggandes i den andra soffan.

Vi båda vaknade till strax före kl. 19.00.
Då var det bara för Hasse att åka iväg och jobba natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0