Lugn dag.....

Om jag kände mig trött och seg i går, så är det inget
emot vad jag har varit idag.
Hmmm... kanske för att klockan var närmare 04.00 inatt när
jag gick och la mig. Vad jag gjorde uppe så sent???
Jo, kycklingmamman väntade på att kycklingen skulle komma hem.
Och när hon väl kom hem, så måste jag har varit så övertrött
eftersom jag satt vaken ett tag till.

Jag och Hasse satt ute på altanen i eftermiddags och drack
kaffe och lyssnade på regnet som smattrade mot plasttaket... och
åskan som mullrade... huvva.

Teresa som hade vägarna förbi vårat hus, kom in en snabbis
och kollade läget med oss.

Här mot kvällningen var jag iväg en sväng och vävde. Men jag kommer
inte att hinna bli färdig med mina fem dynor tills imorgon kväll , när
vi har sista vävningen innan sommaruppehållet.

Ja, ja... det är som det är.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0