Svar på en kommentar......

I mitt förra inlägg fick jag en kommentar av en anonym som löd:

Vart har ni hittat trädet som det växer pengar i?


Här kommer ett svar på den frågan:

För många år sen var jag till USA och jobbade som barnflicka.
Jag jobbade hos en familj som hade sin mormor boende hos sig.
Hon var jättegammal och lite skröpplig, men ack så trevlig och klok.
Hon och jag kunde sitta i timmar och prata om allt möjligt.... ja, på
kvällarna och helgerna när jag var ledig.

Men, hur som haver.... när det i alla fall var dags för mig att
sluta jobbet hos familjen och bege mig tillbaka hem till Sverige.... så
gav mormodern mig en avskedspresent.
Det var en liten ask i guldfärg... men jag fick inte öppna den förrens jag
var hemma i Sverige igen.

Så när jag kom hem, öppnade jag asken och fick se en vikt papperslapp.
Det var mormodern som hade skrivit ett meddelande till mig.
Där uppmande hon mig bland annat att ta fram ett förstoringsglas och titta
med den ner i asken.
Då fick jag se ett litet, litet frö... och i meddelandet skrev hon hur jag
skulle göra med det för att lyckas bäst.

Så jag planterade det fröet i en blomkruka och väntade i något
år innan jag fick se vad det blev för en växt av fröet.

Det blev en sån här!



Kommentarer
Postat av: Lina

hahaha den var bra Jaana...

2010-06-17 @ 20:07:03
Postat av: Jaana

Lina: ;-))



Kram!!

2010-06-17 @ 21:29:34
Postat av: Karina

Wow, skulle sitta fint med ett träd där det växer stålar!

2010-06-17 @ 22:57:53
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Johannaaa

HAHAHAHAHAHA den var bra den! :D

2010-06-18 @ 17:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0