Nellies syn på vuxenlivet......

I morse när jag kom fram till att jag inte skulle åka till jobbet,
gick och la mig igen... och sov till kl. 10.30.
Jag kan ju inte påstå att jag kände mig utvilad när jag vaknade igen,
men lite piggare i alla fall.

På eftermiddagen var jag, Hasse och Johanna förbi hos brorsan och dom.
Lina var på väg till drive-in-bingo i Harnäs.
Jag ska också försöka ta mig till Söderbärke i sommar och spela lite bingo.
Det var något år sen sist som jag var iväg dit.

Hemma hos brorsan fick jag höra Nellies planer när hon blir stor.
Hon talade om för mig att man kan faktiskt välja själv om man
vill ha barn när man blir större.
Hon skulle bli en mamma, men utan barn...hahhahaaa.
Hon skulle bo i Smedjebacken i ett rött hus med sin kusin Eddie.
Hon behövde möbler, färg till huset, större kläder, tvättmaskin, en bil,
prydnadssaker och så vidare.
Hon skulle även ha kort på sin mamma och pappa, på Molly, på oss och
på mummo och vaari.
Hon skulle inte jobba, det fick Eddie göra. Hon skulle bara vara hemma
och laga mat och städa... hahhahaaaa.
Ja, Eddie fick väl hjälpa till med hushållet ibland... hahhahaaa.
Molly skulle få komma  hem till dom och sova över där.
Hon skulle baka kladdkaka varje lördag, så då kunde jag komma och
fika hos henne.... hahhaaaa.
Hon skulle vara 30 år när hon skulle flytta hem i från... hahhahaaa.
Hon skulle inte använda smink, för då kanske Eddie skulle sticka i från henne.
För han tyckte inte om sminkade tjejer.... hahhahaaaa.
Ja, hon tjolade så mycket och det var så roligt att höra hur hon tror och
tänker om att bli vuxen. Skulle jag skriva ner allt hon sa, så skulle
detta inlägg bli flera meter långt.

Kvällsmaten idag fixade Johanna och Hasse. Det blev tacos... alltid lika gott!

Sen har jag varit iväg och vävt, så nu är jag klar med dyna tre... två kvar.

Just nu har vi en skatjävel inne på altanen. Den sitter under korgsoffan.
Usch, jag gillar inte när det flyger in fåglar på altanen... yäääk.
Vi har försökt "skrämma" den, men nej, den rubbar inte en min.
Så nu får den väl vara där... för ingen av oss vågar göra något mer och
Hasse är och jobbar natt... typiskt.
Ska gå ner om ett tag och titta om den har flygit ut.... annars får jag
väl försöka skrämma den ännu mera.... kanske.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0