Äntligen för mig själv.....

Jahapp... så var det dags igen.... att försova sig.
Vaknade kl. 07.00.... och sen var jag på jobbet kl. 08.15.

Efter jobbet var jag hem en snabbis.
Morsan och farsan kom förbi med mat.... åh, vilken lycka... då
slapp jag göra någon kvällsmat idag... jippieeeeyyy.
Vi fick kokt potatis, stekt abborre och köttfärsbiffar.
Mmmm... det var gott!!!

När morsan och dom gick, så åkte jag hem till busungarna.
Efter det skulle jag  handla, tanka bilen, hämta Johanna och sen Mattias.

Jag hann vara en kvart hemma hos busungarna innan Johanna
ringde och ville bli hämtad. Hon hade fått sluta en timme tidigare.
( Hon praktiserar på Nisses ).

Ja, det var bara att åka och hämta henne.
Tankade bilen när jag ändå var där.
Sen fick jag ringa till Mattias, som var hos en kompis i Västansjö, att
jag skulle komma och hämta honom lite tidigare än vad vi hade kommit
överens om från första början.
( Hade ingen lust att sitta och åka fram och tillbaka ).

När vi hämtat Mattias, åkte vi till Konsum och handlade.
Jag skulle bara ha mjölk och gräddfil ( sås till fisken som vi skulle äta sen ).

Men har man Mattias med sig i affären, så kommer man inte ut
därifrån med bara den tänkta inhandlingen.
Det blir alltid en hel del annat......

När vi sen kom hem, så satte vi oss för att äta.

Och nu sitter jag här.... puh... äntligen lite lugn och ro.....
och egen tid....

Hasse åkte imorse till Boxholm med jobbet sitt.
Dom skulle på något möte och sen skulle dom sova över på ett hotell.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0