Trött på tristessen......

Fortfarande tråkigt att vara hemma.... så jag börjar
fundera om jag ska till jobbet imorgon... även om jag
inte är ett dugg bättre på något plan.
För imorgon är det ju akvarell och det VILL jag verkligen gå på.
Det är som balsam för ens själ och sinne.... i alla fall för mig.
Ja, visst kan jag väl gå på akvarellen fastän jag inte åker och jobba.
Men siddu det finns ALLTID, ALLTID någon/några som
får en tagg av det.... och sånt gillar jag INTE.... och inte vill
jag förklara för dessa okompetenta männsikor, varför jag kan
vara 2 timmar på akvarell, men inte jobba 8 timmar......
Ja, mer än så går jag inte in på det där.
Den som fattar, den fattar och den som inte fattar... ja, då
har dom något att fundera över.

Bilen är hemma igen... och vi är många tusenlappar fattigare.... plånboken
har ett STORT hål nu... suck.

Ikväll ska jag hämta Johanna från Ludvika tågstation, när hon kommer
med tåget från Mora.
Enligt tidtabellen ska hon vara framme kl. 20.30, så vi får hoppas
på att det inte är några förseningar som det var när hon skulle till Mora.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0