Gamla vykort med damer/kvinnor.......

Som ni har förståt sen förut... ni som har läst min blogg ett tag....
så tycker jag om äldre vykort.
Ja, jag gillar även dagens kort... men dom från förr är det
något speciellt över... tycker jag i alla fall.

Själv gillar jag att få vykort.... men det är så sällan man får det nu förtiden.
Mig veterligen har jag sparat alla mina kort, som jag har fått.
Allt från gratulationskort till julkort. Så egentligen kan man väl säga
att jag "samlar" på kort....?

Sen gillar jag även att skicka vykort.
När jag är på semester, så skickar jag alltid vykort till bekanta.
Men jag var bättre på att skicka kort förr... för då skickade
jag även kort fastän det inte var jul eller man var på semester, eller
till påsk, födelsedagar.... osv.

Men hur som haver, så kommer jag att lägga ut en hel del
äldre vykort här på bloggen.

Och i detta inlägg är det gamla kort på damer/kvinnor.




































Kommentarer
Postat av: Anonym

Fantastiska kort som jag verkligen kan titta länge på. Några känns som att det skulle bli fint att brodera med sidenband.Hälsn. Eva

2011-09-25 @ 19:45:48
Postat av: Jaana

Eva: Ja, visst är det fina kort!



Att brodera någon av dessa damer, blir säkert en jättefin tavla.



Kram!

2011-09-26 @ 16:26:55
Postat av: Eva Karlström

Hej! Jag älskar Dina gamla vykort - tittar ofta. Jag håller på med sidenbandsbroderi. En del av Dina bilder skulle bli fina attbrodera. Gå gärna in på - kreativt broderi - där hittar Du det vi sysslar med.

Hälsningar o Tack för att jag får titta på ala fina kort.

Eva

2011-11-08 @ 18:25:15
Postat av: Jaana

Eva: Roligt att det är fler än jag som älskar gamla vykort!!

Ska även kolla in på din sida.



Kram!

2011-11-08 @ 20:08:14
Postat av: Kjell - vykortssamlare

Verkligen fina vykort!
Kolla gärna min sida,
här finns fler vykort med damer med hatt plus en massa andra vackra kort.
Hälsn Kjell

Svar: Hej Kjell!
Tack för tipset!
Ska kolla in din sida :)

//Jaana
jagjaana.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0