Igelkotts invasion......

I natt när jag satt här vi datorn, så hörde jag hur en bil
stannade till här utanför och det klev ut tjejer som tjolade.
Jag blev ju nyfiken på vad dom gjorde, så jag tittade ut.
Då var det en igelkotte på vägen som dom tittade på.

När sen brudarna hade tittat färdigt och hoppade i bilen igen
och försvann, så blev jag nyfiken på igelkotten och gick ut
på balkongen och tittade på den.
Den började lunka fram mot korsningen här.
Jag följde den med blicken och tittade hur den gick i lugn takt.
När igelkotten kom fram till korsningen fick den möte, från
andra sidan av korsningen.... av en annan igelkott som sprang!!!
Men dessa två igelkottar råkade inte på varandra... sen om
det var medvetet eller om dom inte märkte varandras närvaro,
vet jag inte. Men roligt och annorlunda såg det ut.
Korsningen hade förvandlas, mitt i natten, till en igelkottsväg....hahhahaa.

Många, många år tillbaks så har man inte sett en endaste igelkott
och nu helt plötsligt ser man dom lite då och då....  och i natt
TVÅ stycken samtidigt!!!!

Hmmmm... är det en igelkotts invasion på gång tro??????

Kommentarer
Postat av: Karina

Den lär du ju plåta så vi får se!

2010-05-29 @ 21:49:52
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Hmmmm.... kanske det....

2010-05-30 @ 00:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0