Panikartad uppväckning......

Om jag var trött igår, så är det inget vad jag är nu..... gäsp.

Dels så var jag vaken länge inatt. Johanna ringde väl ett
antal gånger.... sent.... av olika anledningar.
Då hörde kycklingmamman att jäntan var nog liiiite mer
än bara salongsberusad.... men ändå inte störfull.
Så då bestämde jag mig för att försöka vaka tills hon
och Celica kom hem..... och dom kom hem vid 02.30 tiden.
Så efter det kunde jag gå och lägga mig..... när jag
hade koll på läget igen.......

Men fick jag sova länge imorse?
NÄPP!!!

Vaknade av telefonen ringde kl. 07.40.
Hasse vaknade också och gick upp för att svara.
Det var Mattias som ringde och ville bli hämtad.... för han
hade svårt att andas.... sa Hasse och drog iväg på en gång.
Jag studsade upp och hade paniken i halsen.... för jag hade
ju ingen aning om hur svårt Mattias hade för att andas... för det
hann Hasse inte säga något om.

Det kan jag tala om, att minuterna medans Hasse var iväg och
hämtade Mattias, kände lååånga.
Usch, vad rädd, orolig, nervös och panikartad jag var medans
jag väntade på att Hasse skulle komma hem med Mattias.

När jag såg att dom kom hem, gick jag till dörren för att kolla
av läget... innan dom hann komma in..... ifall grabben var
tvungen att åka vidare till akuten.
Men både Mattias och Hasse sa att det behövdes nog inte.
Mattias själv sa att han hade tagit astmamedicin och att det
hade börjat kännas lite bättre.

Skickade in Mattias i duschen, så att han skulle bli av med
ev. katthår. För Mikael har en katt och den hade varit
inne i sovrummet hela natten.

Så nu får Mattias INTE sova över hos NÅGON som har en katt.
Oavsett om katten är i sovrummet eller inte.

Kan även tala om att Johanna har blivit en erfarenhet rikare
vad det gäller att dricka alkohol....................




Kommentarer
Postat av: Karina

Vilken tur att han inte blev sämre än vad han blev! Otäckt i och med att det slår sig på andningen.



En erfarenhet rikare av partajande... Jaha, är det någon som mår som hon förtjänar idag? ;-)

2010-05-01 @ 15:33:16
Postat av: Jaana

Hej Jaana

Jag hittade din blogg när jag sökte på Jaana och blogg. Jag heter nämligen så själv och har en blogg. Jättefin blogg du har och du gillar visst kakor och bakelser som jag.

2010-05-01 @ 16:10:25
URL: http://morranochlillamy.blogg.se/
Postat av: Jaana

Karina: Japp...hon mår som hon förtjänar.



Jaana: Va trevligt att du tittade in här. Jag ska titta in hos dig med :-)

2010-05-01 @ 19:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0