Ond cirkel.......

Jag har inte varit till jobbet idag heller.
För på förmiddagen har jag varit till en sjukgymnast i Säter.
Där fick jag göra 2 st olika konditionstest.

Sjukgymnasten kom fram till det jag redan vet: att jag har
en urusel kondition.

Men däremot fick jag en förklaring till varför jag får kramp och ont
i ryggen när jag ska gå.... hinner ej gå långt... typ 20 meter.... när
jag får jätteont i ryggen. Sen fick jag också förklaring till varför jag
inte får luft när jag anstränger mig.... alltså jag har svårt att andas
in luft och andas ut den... det blir ett tryck över bröstkorgen.

Förklaringen jag fick var att mitt hjärta orkar inte pumpa ut den mängd
blod och syre som min kropp kräver.... typ mina muskler
och lungor..... min kropp får dåligt med syre... och det i sin tur
blir till de besvären jag får.... och allt detta beror ju på att
jag har en sån övervikt. ( Det är ju inget nytt.... ).

Så just nu är jag inne i en ond cirkel.... jag har svårt och jobbigt för
att röra mig... och då blir kondisen dålig och vikten minskar inte ett gram.

Så för att komma ur denna onda cirkel, måste jag gå ner i vikt först... för
att just orka röra mig överhuvudtaget.... utan att få andnöd och ont.

Men saker och ting är ju på gång... vad det gäller min övervikt.

Jag har ju fått remiss till Skönvikt... där jag ska få hjälp med det ena
och det andra. Men när det blir vet jag inte än.

Om någon vecka skulle jag få en kallelse till en sjuksköterska, som ska
gå igenom en behandlingsmetod för mig.... osv.

Ja, nog om det!


Varför jag inte har åkt till jobbet efter att jag kom hem från Säter?
Jo, för jag ska till tandläkeren om ett tag.
Jag har en gammal fyllning som sitter löst och den vill dom fixa till.
Vet ej hur... kanske blir det en helt ny lagning??
Det återstår att se.

Sen ikväll ska jag på vävning och fortsätta att väva på mina sittdynor.




Kommentarer
Postat av: Karina

Tycker de endast att du ska försöka lägga om kosten utan att träna, eller kan du börja med små korta promenader för att sedan utöka längden? Fast det är klart, säger ryggen stopp så är det kanske inget alternativ? Du får bli stamgäst i simhallen. :-)



Usch, tandläkaren! Jag är INTE avundsjuk! Vet inte vad som är värst, obehaget i tandläkarstolen eller räkningen efteråt!!! Får se om du är alldeles bedövad i munnen ikväll så vi inte hör vad du säger... :-(

2010-05-10 @ 16:38:29
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Jag tycker det är lika obehagligt att ligga i tandläkarstolen som att betala för själva besöket.

2010-05-10 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0