Nattliga tjuvar.....

Grrrr... jag blir så förbannad när man inte kan få ha
sina saker ifred.

Inatt.... någon gång mellan 00.00 - 00.30... när jag satt
här framför datorn, så hörde jag ljud utanför.
Det ju inget ovanligt med det, så här på en helg.... det är
en hel del rörelse här ute i korsningen......


Först hörde jag hur någon sprang för glatta livet.... sen hörde
jag att det var någon som gick på någon av gatorna här.
Strax efter det så hörde jag klackljud och lite prat.... det verkade
som om det kunde ha varit ett äldre par.
Strax efter det hörde jag igen hur det var flera som gick
någonstans här utanför. Då blev jag faktiskt lite nyfiken och reste
på mig och släckte lampan här i hallen.... för att se något när jag tittade ut.
Då får jag se 4-5 st ungdomar (grabbar) som går upp för Dalagatan....
och en av dom bär på en vit trädgårdsstol. Mer hann jag inte se, för
dom var precis så långt upp på gatan som jag kan se härifrån datan.

Det tog några sekunder innan de kopplade för mig..... att stolen
dom bar på kunde ju vara våran.... och mycket riktigt.... det var det.
För trädgårdsstolen som vi har haft här på framsidan av huset, på
gräsmattan, den var borta.

Det är inte den första grejen som har blivit stulen av oss... och från
framsidan av kåken.
Johannas nya och LÅSTA cykel stal dom ju en gång. Vi har även
blivit av med en spark.
Ja, sen är det väl något mer, men det kommer jag inte ihåg just nu.

Fan, att det ska vara så svårt att få ha något ifred.

Visserligen är det ju ingen dyr grej dom tog i natt.... en plaststol, men
det hör inte hit... folk ska ge fan i saker och ting som inte är deras.
Det är principen!!! Det som ej tillhör dig, det lämnar du ifred!!!!!
Så om det är en vit plaststol eller en ny cykel.
Man har ju köpt sakerna för att man behöver och vill ha dom.
Inte för att andra ska kunna ta för sig av dom, bara för att dom just då
behöver den saken.... av olika anledningar.

GRRRRR.... jag blir så FÖRBANNAD när folk inte ha den respekten
med och i sig.... att man låter bli andras ägodelar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0