Ludvika marknad.......



När jag kom hem från jobbet så var jag bara hem och vände.
För sen åkte vi iväg till marknaden i Ludvika + att vi skulle handla
avslutningskläder åt Mattias.





Jag hade "turen" med mig en gång till idag.
Vi hittade avslutningskläder åt Mattias på KappAhl och Lindex.
Ja, jag hade väl inget att säga till om... Mattias var bestämd över vilka kläder
han ville och skulle ha. Och eftersom det är hans avslutning och det är han
som ska bära kläderna, så var det ju bara att gilla läget.
Även om jag tyckte att han kunde ha valt något annat......
Skor hittade vi tyvärr inte, för det var ingenting som dög åt ungen.... suck.





På själva marknaden var det rätt så mycket folk.... mest ungdomar.
Så jag kan tippa på att det blir en hel del ungdomsfylla ikväll........

Som vanligt när man har kidsen med sig, så är det inga som helst problem att
göra av med pengar. Mattias köpte en keps, t-shirt och godis.
Johanna köpte två t-shirtar.
Sen handlade jag en full påse med marknadsnougat till Hasse.
Han älskar den nougaten och jag gillar den inte.
Själv köpte jag mig en saltlakrisstång.
Sen köpte kidsen baconchips och jag valde en påse med vitlökschips.

Kors i taket, Mattias ville inte åka karuseller!!! Det trodde jag helt klart
att han skulle göra. Men där emot så ville han prova lyckan på chokladhjulet, några gånger.
Men det blev ingen vinst där.









När vi sett nog av marknaden.... eller rättare sagt, när kontanterna i våra
plånböcker var slut, så började vi gå till bilen.
Men efter vägen dit, så stannade jag och kidsen i solen ( det var mycket skugga
vid marknadsstånden så man blev lite kulen ) för jag skulle röka.
Då gick Hasse själv vidare den lilla biten som var kvar till bilen och
hämtade den och plockade upp oss.
Medans vi stog där mot husväggen och njöt av den värmade solen, så roade
vi oss med kameran. Johanna tog kortet på Mattias när han hoppar.





På hemvägen tog vi oss en omväg genom Mc Donalds drive-in och köpte oss
mjukglass och milkshake. Det satt inte helt fel.
Det är min första mjukglass för i år.
Trackback
RSS 2.0