Utflykt till Ulriksberg.......

På förmiddagen var vi hemma.
Ja, Johanna var iväg med Teresa på loppis i Ludvika.
När dom sen kom tillbaka, kom Teresa in på kaffe.

På eftermiddagen åkte vi iväg till Ulriksberg.




Vi är framme dit vi skulle, till en fiskesjö.
Hasse kollar in läget och ser samtidigt lite tuff ut.... kanske för att inge
respekt hos tanterna och farbröderna som fanns där?.... hihihiiihhiiii.





Morsan och hennes väninna var precis på väg ner till sjön och till deras gubbar.





Mattias tog med sig sina fiskegrejer. Han ville också fiska lite.





Här går vi i ett led ner till sjön.





Och vad hittade vi inte nere vid sjön..... farsan och hans fiskekompis.
Dom hade inte fått några fiskar just här, men tidigare idag hade dom dragit
upp några stycken.





Som sagt, Mattias provade på att fiska lite. Men intresset var inte så stort idag.
Kanske för att vi andra i familjen inte fiskade????








När vi åkte till Ulriksberg, så tänkte vi ju på att vi skulle vara ute och njuta
av solen. Men det var inte så varmt där. Det blåste rätt så kallt.
Men vi var vid sjön ett tag i alla fall.





Jag och Johanna hade med oss våra kameror, så vi gick väl runt lite och försökte
hitta lite olika motiv att fotografera.
















Till slut fick nog av blåsten och kylan, så då gick vi till husbilen.
Där var det varmt och skönt..... och varm kaffe och bullar smakade gott.





När vi skulle åka hem, så hörde vi åskan vid Ulriksberg och efter vägen
hem regnade det. Ibland hamnade vi mitt i en rejäl skur.

Vi stannade till vid Willys och handlade lite lördagsgodis till kvällens
tv-soffa. Jag tänkte att jag skulle kolla in Eurovisionsfestivalen, men sen om jag
kollar hela programmet vet jag inte.......
Trackback
RSS 2.0