Trevligt och roligt att se alla igen......

Idag är jag trött. Det blev sent igår/inatt och jag vaknade
för tidigt.... av att Mattias och hans kompis var högljudda av sig.
Man har blivit för "gammal" för att orka med utekvällar, så som
man gjorde förr.... hahhahahhahahha.

Igår var det ju klassträff med alla niorna som gick ut samma
år som en annan.

Först var jag "hem" till Marjo.
Vi satt och pimplade i oss Smirnoff Ice, Cider och kaffelikör.
Marjo hade även gjort en god skinkpaj och en sallad som vi åt
av under kvällen.
Vi satt och pratade om gamla och nya minnen och om vardagen
och lite annat smått och gott. Tiden bara flög iväg.

Vid tio-tiden gick vi ner till hotellet.
Vi var förväntasfulla över att få träffa gamla klasskompisar och
de övriga i de andra klasserna.

Men när vi kom in blev vi lite besvikna.
Hotellet var bara halvfullt.
Det var dåligt med folk, med tanke på att i våran årgång var vi
en hel del elever. Om jag inte minns fel så var vi 6-7 klasser och
i varje klass var vi minst 20 st elever.
Jag fick garderobsbricka med nr 42 och jag och Marjo var nog dom
sista "niorna" som kom till festen.
Så mer än hälften var inte där.... synd nog.
Så jag blev faktiskt lite besviken över den dåliga uppslutningen.
Och från våran gamla klass var vi bara 9 st som var där,
var av 2 st försvann rätt så snart efter att vi hade kommit.

Men det var jättetrevlig att få träffa alla som var där.
Det fanns några från de andra klasserna som man inte har sett
sen man slutade nian. Och sen var det några som man inte kände
igen först. Men när man väl fick reda på vem det var, så kunde man
se vissa igenkännande drag på dom från förr.

Så kvällen igår var trevlig och rolig. Det blev en del gamla minnen
snack med vissa och man fick ju skratta en hel del åt dessa minnen.
Det var även roligt att höra minnen som man själv hade glömt.

Från våran gamla klass var det en kille som jag inte har träffat sen
våran förra klassfest 1995. Sen de andra har man träffat med några
års mellan rum och dom som bor i Smb ser man ju ibland, lite då och då.

Jag är i alla fall glad över att jag tog mig ner till återträffen och
fick en chansen att träffa gamla bekanta och vänner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0