Det här väver vi nu........

Idag blev det en snabb vända på vävkursen.
Mattias ska ha en nattgäst här inatt och Hasse jobbar natt,
så då ville jag vara hemma och kolla att grabbarna sköter sig....
som dom ju oftast gör.... men man vet aldrig.

Hann i alla fall väva lite på min sjal.... och så hann jag ta
lite kort på det som vävs för tillfället.




Just nu sitter Maggan i denna vävstol och väver denna fina blåa löpare.




Det här är sjalen som jag håller på och väver.




Ulla sitter vid en vävstol där hon håller på att väva dessa fina och tunna gardiner.
Men jag är osäker på om det är en kappa eller om det är en längd?



Kerstin håller på att väva en fin grå "Gåsöga" matta.



Karina  har snart vävt färdig denna fina och stora duk.




Denna fina matta håller Inger på och väver.



Denna härliga blåa bänkdyna väver Berit.




Och här håller dom på att sätta upp en yllesjals varp.
Jag har redan vävt en sån här sjal.



Trackback
RSS 2.0