Här har vi vaknat i omgångar......

Som vanligt, så vaknade jag först av alla.
Vid 07.30 klev jag upp ur sängen, efter att ha legat vaken ett tag.

Började morgon med en shake, ett glas vatten och en cigg.
Min "morgoncigg" är ett måste.... det är det första jag tänker på när
jag har vaknat.

Sen satte jag mig framför tv:n och gluttade lite på Dr Phil och
samtidigt tittade jag i min veckotidning, som jag köpte i går.

Sen gick jag och satte mig här, framför datorn.
Här har jag surfat runt lite.... på olika nyhetstidningar... varit in en snabbis
på Facebook.... spelat Mahjong.... och lite annat.

Vid 10-tiden vaknade nästa familjemedlem till liv.
Det var Mattias.
Hittills har han inte gjort så mycket väsen av sig.
Han är nog lite seg och trött.

Och för ca en halvtimme sen vaknade Hasse.
Samma där, inget väsen....än.
Han gick ner och satte sig framför tv:n.

Johanna sover fortfarande....ja, jag har då inte hört något från henne...än.
Men hon lär väl vakna snart, så hon hinner fixa och dona innan hon ska
till pappa sin, vid 13-tiden. Hon ska även sova där en natt.
Så få se om det blir jag som skjutsar henne dit, eller om alla åker dit
en liten vända.... eller hur det nu blir?

Det enda jag har planerat för idag, är att ta fram adventspyntet.
Men det blir sen senare i eftermiddag eller ikväll.
Inte för att det känns roligt att sätta fram det, eftersom hushållet
är upp och nervänt....pga av målningen i vardagsrummet.
Det blir ju inte lika mysigt då...när resten av hushållet inte är
iordning fixat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0