Julskyltning.......

Jag trodde ju att jag inte skulle ut på julskyltningen idag....
för att det är så ruggigt väder.
Men där trodde jag fel!

När Johanna kom hem, strax före lunchtid, så ville hon ner
till TV Ljud Service och köpa ett par öronsnäckor
till sin nya mobil (så att hon kan lyssna på musik).

Och eftersom Anette hade ringt om återbud, så hade jag
tid att följa med Johanna, som sällskap, ner till byn.

Meningen var att vi enbart skulle dit och köpa öronsnäckorna.
Men vi blev nog lite "smittade" av julstämningen och allt
folk som var i rörelse.
För vi stannade kvar och var in i Gamla Meken och tittade
på alla dessa fina hantverk.
Sen fortsatte vi till Röda Korsets Seconhandbutik.
Där fyndade Johanna lite grejer.
Sen var vi till Slöjdgården och tog lotter.
Men vi blev utan vinster.
Men inne i slöjdgården hittade Johanna två fina och vita elljusstaker
som hon köpte.
Sen var vi även in en snabbis på Bokhandeln, men där
blev det inget inhandlat.

Det är roligt när det ordnas så mycket på julskyltningen.
Alla dessa marschaller som brinner efter vägarna..... smideskorgarna
med brasa i.....häst och släde....tomten....lotter.... många
hantverkare....dans runt julgran....och en massa annat.
Men det som är roligaste, är allt folk som är ute i rörelse.
Man ser så många bekanta och obekanta.
Man blir lite "chockad" av att se så mycket folk ute i byn...samtidigt.
Det händer inte ofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0