Trevlig dag.......

Idag jobbade jag halvdag, så jag slutade vid lunch.
Men jag hann inte mer än hem, så åkte jag och Johanna upp
till Ludvika....igen.
Johanna behövde linsvätska och beställa nya linser.

Jag var även tvungen att tanka i stan....för tankmätaren
började lysa. Nog för att jag har tagit mig hem igen, men det
var lika bra att tanka på en gång....så jag inte bara skulle glömma
av det och sen få tanka i morgon bitti istället (innan jobbet).

När vi kom hem, så softade vi lite.
Mattias var iväg och åkte bob vid shellbacken....brrrrr.
När han kom hem, så hade han med en kompis som har varit
här fram tills för ca 40 minuter sen.
Hasse skjutsade hem grabben, så han slapp gå i kylan.

Mot kvällningen kom mina föräldrar förbi här och grattade Johanna.
Men dom ville inte ha någon fika, för dom kom raka vägen
från ett julbord. Så dom var så mätta så.

Eftersom jag var kocken idag, så åkte jag till Brandt´s gatukök och
handlade varsin Big Meal åt grabbarna och sen hämtade jag
kinamat, wokad kyckling med grönsaker och cashewnötter, åt
självaste födelsedags barnet.
Jag lovar, det luktade underbart i bilen, av all mat.

Senare på kvällen kom självaste gudmor Teresa förbi och grattade
sin guddotter. Så då blev det fika och en massa prat.

Hasse kom hem från ett eftermiddagsskift och gjorde oss
sällskap vid fikabordet.

Summa summarium = Det har varit en trevlig dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0