Pingstkyrkans Seconhandbutik.......

Efter jobbet var jag hem och vände....ja, nästan i alla fall.
För jag och Johanna kom på att vi skulle åka upp till stan och
till Pingstkyrkans Seconhandbutik.
Det var länge sen som vi var dit och kollade.








När vi klev in genom dörren, vilka två filurer fick vi syn på då???
Jo, två arbetskamrater till mig.....Olga och Aimo.


Det var rätt så mycket folk där inne, så det blev lite trångt i mellan åt.
Vi gick där i lugnan ro och kikade på alla dessa prylar....och i mellan åt
ropade Olga eller Aimo på oss och ville språka....bara en massa tok....hahahhaha.

Men jag och Johanna blev lite snopna.
För när vi hade gått igenom hälften av affären, så börjar dom släcka ner vissa rum.
Jag tror både jag och Johanna såg ut som fågelholkar i ansiktet, för
en av tanterna sa till oss att dom skulle stänga igen....klockan var ju 17.00.
Jaha, så det var ju bara att gå och betala det vi hade hunnit plocka på oss.




Johanna köpte dessa grejer.....




..... och så köpte hon även dessa.
Märks det att hon gillar 60- 70-tals grejer?




Själv hann jag bara fynda dessa två saker.



Trackback
RSS 2.0