Ännu en dag på jobbet.... med min kamera.......

Jag tycker det är kul att fotografera....det mesta.
Jag tycker även det är kul att "dokumentera" dagens händelser,
åsikter, middag, aktiviteter....osv..... i bilder och sen använda dom
här på bloggen....

Så idag, igen, tog jag med mig kameran till jobbet.
Egentligen tog jag den med mig för att ta kort på domherrar.
Igår när vi var ute och rökte, så kom det fyra domherrar
till en av matställerna på jobbet.
Och jag tycker domherrar är så fina med sina röda magar.... och
det är faktiskt en fågel som man inte ser så ofta, nu förtiden.

Men jag hade ingen tur idag...domherrarna lös med sin frånvaro.

Så istället gick jag runt på jobbet och försökte fotografera en
del av mina arbetskamrater..... men det var inte så värst populärt.
Det var många som inte ville bli fotograferade och sen hamna här på bloggen.
Medans de fanns några andra som ville det.





Arbetsdagen börjar och slutar här.
Utan denna mackapären blir det ingen lön.
Det här är våran stämpelklocka.

Idag på jobbet hade jag det lugnare, mot igår....och tur var väl det.
För jag hade ingen insperation att jobba.... så det gick lite segt när man skulle jobba.
Men i mellan åt tog jag fram kameran och gick runt och letatade efter
något/några att fotografera.





Två glada tjejer som inte var rädda för kameran, Linda och Ann.





Lite mer fundersamma grabbar (över att jag sprang runt med kameran och ville ta
kort på just dom), Mats och Håkan. Men snälla som dom är, så ställde dom upp
för fotografering.... lite fundersamma fortfarande.





Nej, det är inte Anettes lunch eller mellanmål.
Utan hon visar upp nötpåsar som småfåglarna ska få.





Gó och glad, som Kexchoklad!!!!

Anette är inte bara en djurvän, hon är även en riktig "gottegris".
Idag bjöd hon på wienerbröd till eftermiddags kaffet.... fast här
smackar hon i sig en kexchoklad.......





Här har jag två alternativ till bilden, här ovan.

1. Rolf är ÖVERLYCKLIG över att han blev bjuden på ett wienerbröd...och fick
sitta med det super duper trevliga sällskapet.

2. Han är en ulv i fårakläder.... (han vet om min diet.... mer än så
behöver jag nog inte säga....)





Olga undrade om jag hade några kort på snygga killar, i min kamera.
Så då tog jag ett kort på honom och sa: Ja, nu har jag det! Hahahahha....
Mats gillar att sitta med oss och fika....hmmm...sen vet jag inte om det är för att
han tycker att vi är så trevliga, snälla, roliga och goa.... eller om det är för att
det oftast finns något fikabröd vid vårat bord ???????





Bruuuudarna från Sme´backen!!!!! (så säger faktiskt Olga, om oss).
Här är det rökpaus.... en av många.





Idag fick jag mina nya arbetsskor. Men tyvärr så var dom lite för stora.
Så nu har vi beställt en storlek mindre. Det är bara att hoppas att dom passar perfekt.
Annars så verkar det vara sköna skor...det lilla jag hann känna efter.



Efter jobbet, så har jag bara varit hemma och inte gjort någonting.
Jag är så trött, så jag orkar helt enkelt inte engagera mig i något av alla
dessa hemsysslor man har. Ja, ja...dom försvinner inte någonstans...tyvärr.

Johanna ringde tidigare ikväll, från Gnarp.
Hon berättade vad dom hade sysslat med idag, vad dom hade ätit, hur
vädret var....osv. Dom skulle ha samling igen vid kl. 20.00, då dom
skulle göra något (dom vet inget i förväg).

Hasse har åkt och jobbat natt, så det är bara jag och Mattias hemma.

Det är inte bara på jobbet som det finns frestelser omkring en.... idag var Mattias och
Hasse iväg och handlade detta:



Åh, vad gott det skulle vara med en glass!!!!!



Trackback
RSS 2.0