Inte sysslolös.......

Nu är jag slut och trött!!!

Idag jobbade jag fram till strax före kl. 14.00.

När jag kom hem var hantverkarna från Mockfjärds fönster kvar,
men dom var så gott som färdiga.

Gjorde iordning kaffe och te och tog fram smörgås med
pålägg, åt grabbarna. Det uppskattade dom.

Grabbarna som har varit här, var jättetrevliga!!!

Fint och bra blev det också med de nya fönstren och dörrar.

Men, tyvärr så medförde fönsterbytet en massa städjobb åt oss.
Det är byggdamm ÖVERALLT....och i varje rum dom
har varit i....suck. Ja, sen är det väl en massa annat skit och små bröte
som ligger på golven...allt från isolering till grus (från skorna).

När grabbarna åkte, så började jag att städa i köket.
Och jag har hållt på fram tills för ett litet tag sen.... och ändå är
jag inte färdig med köket.....puuuh....suck.

Jag storstädar...... jag torkar av varje pinal.... jag torkar varje
yta som finns (och det finns mycket...typ skåpdörrar, lister, bänkar...osv).
Dragit fram spisen och städat det utrymmet har jag också gjort...
och det behövdes.

Så imorgon är det bara att fortsätta att gnugga, torka, dammsuga
och skura i köket.... tills det blir färdigt.
Sen är det bara att fortsätta med nästa rum....puuuhh....stöööön...

Men själva fönsterputsandet får Hasse göra.
Jag har nog ont ändå i mina axlar....och än mer lär det väl bli nu.

Ja, sysslolös behöver jag inte vara... ett bra tag framöver.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0