Flogberget, Lernbo och mot Norsbro...........

Visst blev det av att vi åkte iväg på en lite fotosafari, hela familjen.
Och visst blev det ett gnäll och mutter från Mattias, när jag
tvingade honom att följa med.... men som vanligt, så gick det över fort.

Vi visste inte nå vart vi skulle åka, så det blev att vi åkte runt lite på måfå.
Och av en slump, så hamnade vi vid Flogbergsgruva.
Där gick vi runt och kollade lite.
Kidsen har ju varit dit via skolan, men jag och Hasse har aldrig
varit dit och tittat runt där. Vi båda har bara varit till parkeringen där.

Det var skönt att strosa runt där. Det var lugnt och tyst där....luften
var frisk och det nöp lagomt kallt i kinderna.



















































Efter Flogbergsgruvan hamnade vi vid någon damm i Lernbo. Det var Hasse som kom
på att vi kunde åka dit. Och eftersom varken jag eller kidsen har varit där förr, så blev vi
nyfikna på hur det såg ut där.
När vi kom fram, så konstaterade Hasse att det är mycket finare där på sommaren.
Men när vi ändå var där, så blev det några kort knäppta.











Sen fortsatte vi mot Hagge. Strax före Hagge handel, så såg jag en väg som
gick till Norsbro. Så där åkte jag in....för det var länge sen som jag har åkt efter
den vägen, så jag kommer knappt ihåg det. Kanske hittade man något
att fotografera efter vägen.

Och det gjorde jag! Söta kossor!

















Trackback
RSS 2.0