Hantverk och akrylfärg..........

Usch, den här dagen blev inte alls så som jag hade tänkt mig.
Jag hade tänkt fortsätta med städningen.... och gå lös
inne i vardagsrummet.
Men, men....så blev det inte!

Dels så är jag jättetrött idag.
Jag "försov" mig från min morgon shake.
När väckarklockan ringde, så stängde jag bara av den och
fortsatte att sova i två timmar till.

På eftermiddagen var jag och Hasse till hantverksmarknaden
på Räfsnäs Gård. Det var mycket folk där.
Vi gick och kollade på det som fanns till försäljning.
Det fanns en hel del fina saker... ja, alla sakerna var väl
fina....beroendes på vad man har för smak och tycke.

Jag köpte inte allt som jag såg och tyckte om.
För Hasse tycker att det mesta jag köper, är bara onödiga saker.
(Hmmm...det beror väl på hur man väljer att se på det.....)
Så för att inte behöva höra: - Vad ska du med det där till?
- Vad ska du ha den där någonstans?
- Har du inte redan sån där?
så köpte jag bara dessa två små sakerna:







När vi sen åkte hemåt igen, svängde vi förbi hos brorsan och dom... och
var där en liten stund.

För ett tag sen provade jag på att måla med akrylfärger.
Tidigare i veckan köpte jag två tavel-set (duk i ram, färger, penslar) som
det är färdigtryckt motiv på.... och som det är bara att färglägga.
Så det blev jag sugen på att prova.
Men jösses, var svårt det var! Man är ju så inne i akvarell sättet att måla.
Och den tekniken funkar inte med akryl.
Men det var roligt att kladda och testa hur akrylfärgen funkade.
Kan bli att man provar på det igen.... vem vet?



Trackback
RSS 2.0