Våra akvareller..........

Här kommer akvareller som jag har målat på
akvarellen denna termin.
Sen är det även Mattias tre konstverk, som han
skapade i torsdags.




Min första akvarell  på kursen, denna termin. Lennart hade varit i skogen och plockat en
massa olika sorters svamp som vi fick måla av.
Jag tog olika svampar och gjorde i ordning dom så här och sen försökte jag
måla av dom.




Andra kurskvällen hade Lennart olika vaser med olika växtligheter i.
I en av vaserna fanns dessa nyponkvistar.
Jag valde att bara måla av kvistarna.




Och nu i torsdag målade jag denna.
Lennart hade olika vaser, igen, men olika blommor och blad i.
Sen hade han även ett fat med äpplen på.
Men inget av det lockade mig, så då valde jag ut en bild i en bok och försökte
måla av den så likt jag kunde.




Mattias första akvarell blev ett fint rött hus.




Mattias andra akvarell. Motivet hittade han i en konstbok.




Mattias tredje akvarell. Här har han målat av två stycken vaser som
Lennart brukar använda sig av, på våra kurser.
Trackback
RSS 2.0