Vinterdäck......

Idag "tvingade" jag Hasse att byta däcken på bilen.
Jag vill ha vinterdäcken på när snön och halkan slår till.
Jag tror att Hasse tyckte att det har kunnat väntat i några dagar till.
Men, men...inte jag!

Jag sitter ju varje dag och pendlar mellan hemmet och jobbet.
Då är det fan inte roligt om man blir överraskad av
snö och halka...varken när man ska till jobbet eller när
man ska hem.

Samma sak med att jag åker till Säter lite då och då.
Jag vill INTE ha sommardäcken på om det helt
plötsligt och oväntat blir snö och halka.
Den vägen är nog inte rolig att åka på när det är halt.
Ja, det är väl ingen väg.
Men Sätervägen är ju så jävla backig och kurvig...huvva.

Nä, då känns det tryggare att vara utrustad med
vinterdäcken i god tid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0