Tacksam.....

Vad har hänt idag då?

Ja, inte så mycket, faktiskt.

Förmiddagen, innan det var dags att åka och jobba, så gjorde
jag inget speciellt.... kollade lite på tv:n och sen satt
jag ett tag här vid datorn.

Hasse och jag åkte ungefär samtidigt till våra jobb.
Det enda skillnaden är att han inte slutar förrens kl. 04.00 i natt.
Han gör väl dubbelskift igen. Någon behövde vara ledig, så då
ställde snälla Hasse upp och tog "någons" skift också.

Eftersom jag går på min diet och inte vill utsätta mig för
onödiga frestelser (som att laga mat), så fixade mina snälla föräldrar
middag åt kidsen idag. Så det var bara för dom att ta sig upp till
morsan och farsan och sätta sig vid dukat bord.
Åh, vad tacksam jag är för mina föräldrars stöd och hjälp!!

Ja, och Hasses stöd och hjälp är jag också tacksam för.
Han handlar och fixar med maten här hemma, nu under min diet...
och med mycket annat också!

Ja, och mina barns stöd och hjälp är jag också tacksam för.
Dom hjälper mig med diverse saker och Johanna
stöttar och puschar på mig.

Så med mina nära och käras hjälp ska jag kämpa på
med denna tråkiga och enformiga diet.... så länge jag orkar.

Om några minuter är det dags igen för en shake.
Och efter det ska jag åka till Ica och kolla om mitt paket med
mera shakes har kommit.

Sen ska jag på vävkursen, som börjar kl. 18.30.
Ähum... jag har lite dåligt samvete för att jag inte har varit
och vävt något under sommaren.... som jag hade tänkt.
Så mina stolsdynor till korgstolarna ute på altanen får jag
använda nästa sommar......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0