Roligt att städa......

Så där ja, nu känner jag mig super nöjd.

Ängeln på min axel vann kampen om mitt samvete.
Det blev städning idag.
Jag städade hallen och köket idag.
Jag fick god hjälp av min snälla sambo. Då gick ju
städningen mycket fortare och smidigare.
Och det blev en riktig storstädning av rummen.

Har precis duschat, så någon mer städning blir det inte idag.
Nu känner jag att jag är trött och slut i kroppen.
Men jag är så nöjd med det jag har redan gjort idag.
Det var läääänge sen som jag hade en sån här energi.
Så nu kan jag unna mig att bara vara och göra det
jag känner för.... med ett gott samvete. Skönt!

För tillfället är jag hemma alldeles själv.
Det är också skönt.

Hasse är upp till Jörgen en sväng.
Johanna gick iväg för ett tag sen till sina kompisar.
Dom skulle ut och äta och sen skulle dom ha en myskväll.
Så Johanna skulle sova över hos en av kompisarna.
Mattias försvann för ett bra tag sen, på cykeln.
Han och en kompis skulle ner på byn och handla godis....och på
den vägen är det.

Många har frågat mig under min diets gång, om jag märker
själv att jag har gått ner i vikt. Typ på kläderna.
Hmm.... det är inget jag har tänkt på.... alltså hur löst eller
tjat kläderna sitter nu, mot förr.
Men där emot har jag märkt att skärpet har blivit längre
runt midjan.

Sen idag fick jag också uppleva en bra sida av min viktnedgång.
Jag orkade städa..... jag blev inte trött....jag kände inte att
det var jobbigt.... det gick enkelt att städa och det var t o m roligt..... hahahaa.
Även Johanna och Hasse reagerade på hur annorlunda jag
var under städningen.... och framför allt att jag orkade städa hela tiden.
Jag behövde inte ta hundra pauser för att orka fortsätta.... eller jag blev inte
arg, sur och ledsen för att det var så jobbigt.
De sista hade jag ingen koll på, att jag har varit så förr.
Det var Hasse som sa det idag.

Så för min del är det de fysiska framgångarna som är viktigaste.
Hur jag ser ut i spegeln eller hur kläderna sitter på mig nu mot förr,
det är inte det viktigaste just nu... det är bara en bonus.



Kommentarer
Postat av: T...

Härligt vännen!! <3

kraam

2010-09-25 @ 17:59:13
Postat av: Jaana

T: <3



Kram!

2010-09-25 @ 18:23:16
Postat av: Karina

Håller helt med. Det är viktigast att man mår bra och orkar med sig själv.



De som toksvälter och kräks kanske har tjusiga kroppar, men hur mår de egentligen, både fysiskt och psykiskt?



Blir det Solvarbo imorgon?

2010-09-25 @ 23:29:34
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Nä, det blev ingen Solvarbo för mig... i år heller.



Kram!

2010-09-26 @ 21:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0