Utflykt, fotosafari och luftgevärsskytte.......

På eftermiddagen packade jag in familjen i bilen och så åkte vi ut
på en liten utflykt/fotosafari.




Färden började med att vi åkte på Nya Ågatan.....




...... mot Ludvika......




...... via en massa lövskog......




....... förbi sjöar......




...... genom tallskog......




...... på grusvägar......




...... tills vi till slut var framme.




Och där fanns mamma (pappa var ute och fiskade), som blev
glatt överaskad för besöket.



Johanna som var tidigare idag på loppis, hade fyndat en liten, gullig och äldre
resväska. Och väl hemma så tittade Hasse i den och fick syn på luftgevärspilar
och lite annat. Så Mattias blev ivirig och ville skjuta luftgevär.
Så då blev det att vi tog med luftgeväret och pilarna.




Mattias och Hasse fixar i ordning en skiva som vi ska skjuta prick på.
















Det var roligt att skjuta prick, även om det inte var det enklaste.
Bäst var Johanna och farsan (när han väl dök upp). Dom träffade så gott som mitt i prick.




Efter ett tag gick vi ner mot sjön och skulle kolla om vi såg farsan.
Då mötte vi honom. Han hade fiskat färdig, för den här gången. Han hade
med sig en regnbåge.














Trots att det var soligt och fint, så blev det lite ruggigt och kallt i skuggan.
Ja, det var väl jag som inte hade rätt förs kläder på mig.... typ fingervantar.
För nu under dietens gång, så har jag blivit så frusen om fingrarna.
Annars har jag inte haft sånna problem.








Till slut gick vi in i den varma husbilen och fikade.
Ja, inte jag då. Jag fick vackert sitta och titta på när det andra mumsade i sig smörgåsar,
mjuk pepparkaka, kex, kaffe och hemgjord blåbärssaft.
Men det gjorde mig inget, för det var bara skönt att få sitta inne i värmen.

Innan vi åkte hem över, så blev det lite luftgevärsskytte.
Som sagt, Johanna var jätteduktig!!!




Undrar ni vart vi var?
Vi var till Björbo och här har jag tagit ett kort på en bro inne i Björbo.
Det såg så fint ut när bron speglade sig i vattnet.

Sen stannade vi till vid Malingarna (sjöar) på hemvägen så att jag fick
ta lite bilder...... för det var så fint med spegelblanka sjöar och där
det blev speglingar.....




Molnen på bilden tyckte Johanna såg ut som maskrosor......




Fint med speglingen på vattenytan. Ser ni molnen?












Här är det molnet som är motivet. Jag tyckte den var så fin......











Väl hemma igen så hade vi varit iväg på våran utflykt i ca 5 timmar.
Det var en trevlig och fin utflykt, tycker jag.

Sen har kvällen varit lugn.
En del av oss har tittat på tv:n, medans andra av oss har suttit framför datorn.
Mattias hann även vara iväg till en kompis en stund.

Snart är det läggdags, innan man hinner känna av hungern......



Trackback
RSS 2.0