Annandag påsk = Den stora besöksdagen......

På förmiddagen kom Teresa på besök.
Vi hamnade ute på altanen och där satt vi i några timmar
och pratade och drack kaffe.

När Teresa gick, hoppade jag in i duschen (hann ju inte göra det
innan hon kom). Efter det var det bara att börja med lunchen.
Idag blev det kokt torsk, ris och stuvad spenat.
Smakade av spenaten, men nej, det är fortfarande inget för mig....

Medans vi satt och åt, kom nästa besökare.





Det var Anette som kom.

Så ännu en gång hamnade jag ute på altanen i några timmar.

På förmiddagen var det rätt så behagligt ute på altanen.
Men sen på eftermiddagen var det VARMT. Vi fick öppna dörrar och fönster
på vid gavel, så det blev lite korsdrag.
Då blev det lite bättre.....






Ja, sen blev det gott fika till kaffet, som Anette hade köpt med sig.
Johanna och Hasse kom också ut på altanen och fikade med oss.
Mattias däremot var bara ner och vände....först skulle han ha, men sen vid
altandörren vände han?





Den här fina blomman med ytterkruka, fick jag av Anette idag.
Gissa om jag blev glatt överraskad!?
Vad gulligt av Anette att komma med en blomma, bara så där!

Jaaa-a, sen när Anette gick hem, så dröjde det inte länge förrens nästa
besökare kom. Den här gången var det Hasses föräldrar som kom!

Men nu hamnade jag inte ute på altanen.
Vi satt i köket....och det var faktiskt okej...för där var det svalare.
Även denna gång blev det kaffe och prat.
Men jag hoppade över kaffet.... för att skona magen.

När Hasses föräldrar gick, så gick jag, Johanna och Hasse ut i trädgården.
Då var klockan närmare 18.00 och det var fortfarande väldigt varmt i solen.

Hasse fyllde en släpkärra med trädgårdsavfall och körde det till brasan.

Jag fortsatte att rensa i rabatten, som ej blev klar igår.
Och flera grenar kapades ur buskarna/träden.

Sen gick jag och Johanna lös på hallonhäcken och ansade den.
Efter det gick vi lös på våra fyra vinbärsbuskar och ansade ur dom med.
När vi var färdiga med buskarna så var det bara hälften kvar av dom.

Sen fick det vara nog med trädgårdsjobb, för idag.



Trackback
RSS 2.0