Mina karikatyrer.......

En av mina bloggläsare, Karina, tyckte att jag skulle
sätta ut mina karikatyrer här på bloggen, och att ni som
läser min blogg får gissa vilka det ska föreställa.

På akvarellkursen fick vi något blankt papper av läraren
och sen hade han några svarta, mjuka pennor att teckna med.
Så dom karikatyrerna är inte nå lika kändisen, tycker jag.
För det var svårt att teckna med de svarta pennorna, för dom
kunde man inte sudda bort....

Sen har jag, här hemma, gjort två karikatyrer med blyerts, och
det var mycket enklare att göra.
För då kunde man sudda, sudda, sudda, sudda i teckningen
tills man blev något så när nöjd.....fast nöjd är man väl aldrig...
inte jag i alla fall. Jag har för mycket prestationsångest
när jag målar eller tecknar...... jag har svårt att släppa loss...
och bara måla.... för jag vill att det ska vara så likt som möjligt
det jag målar av.....annars är det inte bra.

Så själv tycker jag att de karikatyrer som är gjorda med
blyerts är dom som är mest lik kändisen.

Ja, vi får väl se om någon gissar rätt?

Lägger snart ut bilderna.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0