I vårdcentralens väntrum.....

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så har jag varit trött idag.
På jobbet hade jag dåligt med insperation, så jobben tog
längre tid att göra idag....än normalt.

Slutade även lite tidigare, för jag skulle till  doktor Jens och få mig
en omgång av hans långa nålar....huvva.

Idag var Jens ca en halvtimme försenad, så jag fick sitta och
vänta ett bra tag....eftersom jag även var där i god tid.

Men medans jag satt där och väntade på läkaren, så hann
jag se och registrera lite olika saker.... som jag nog
annars inte hade reflekterat över....tror jag.

Till exempel, så sprang ju läkare och sköterskor fram och tillbaka
genom en dörr, som även har en sån där knapp.... som man kan
trycka på för att dörren ska öppnas automatiskt.

Vissa valde att öppna dörren för hand och vissa tryckte på knappen
och stog och väntade på att dörren skulle öppnas helt.

Men sen fanns det en sköterska som hade ett annat sätt.
Hon tryckte på knappen, men hade inte riktigt tålamod att vänta
på att dörren skulle öppnas helt.... så då drog hon i dörrhandtaget, också.
Men inte öppnades dörren något fortare för det!
Men hon gjorde så varje gång hon gick igenom den dörren.
Och en gång så mötte hon en annan personal som hann öppnad dörren
före henne, för hand, och som höll upp dörren för henne.
Vad gör hon då!?
Trycker på knappen ändå!!!!!
Hon måste ju ha lidit av någon sort tvångssyndrom, vad det
gäller automatiska dörröppnare......

En annan sak jag reagerade på, var att en kompis mamma
gick förbi mig, och hon såg PRECIS likadan ut nu som då....för 30 år sen!
Jag tyckte hon så lika gammal ut nu, som då... men det kan ju inte stämma?
Man upplevde och såg det vuxna, redan på den tiden, som gamla...eller?
Och den här mamman hade EXAKT samma frisyr som då...ja, i alla fall
hårfärgen....nämligen bara luggen blonderad.

Är det inte konstigt? Att många vuxna (inte alla) från ens barn- och ungdomstid
inte verkar ha blivit ett endaste år äldre....eller att dom fortfarande
ser lika "gamla" ut, som då?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0