Majblommor.....

När en annan var barn och skulle sälja Majblommor, så
fick man ju bestämma själv hur många man ville sälja.
Sen var det bara att stoppa ner Majblommorna
i en medhavd plast-eller fryspåse och gå runt och sälja.
Pengarna stoppade man i samma plastpåse.

Igår kom Mattias hem med Majblommor som han ska sälja.
Och så  här funkar det nu förtiden.




Dom får en hel väska med med Majblommor, av alla dessa olika sorter.
10 st kransar, 30 st enkla blommor, 5 st dekaler och 5 st pins.

Vilken skillnad va!?

Mattias gick runt här i närområdet igår, och försökte sälja blommor.
Men någon hade hunnit före, så han fick inga sålda.

Så imorse när jag såg väskan, kom jag på att jag skulle ta med den till
jobbet och sälja lite åt Mattias....så han fick lite hjälp på traven.

Försäljningen gick bättre än vad jag trodde.
Mina arbetskamrater var väldigt köpvilliga....ja, de flesta.

Så när jag kom hem igen, efter arbetsdagens slut, så fanns det
bara en krans, en dekal, två pins och två enkla blommor kvar.
Inte illa, va!?

Jag har inte talat om för Mattias att jag har sålt Majblommor åt honom.
Tänkte att han skulle få en överraskning när han tar väskan och
ska gå iväg och sälja blommor.



Trackback
RSS 2.0