Ute på gården och inne på altanen......

På eftermiddagen kom Lina, Nellie och Molly hit.
Trevligt!!!







Nellie och Molly ville premiärhoppa, för i år, på studsmattan.
Ja, det var mest Nellie som hoppade, så hon blev alldeles svettig och varm.

Själv var jag ut för första gången, i år, på våran gård... ja, på den delen av gården där
studsmattan står. Det har varit så blött där, och är väl fortfarande lite för blött....
för att man ska vilja vistas där.

Men idag var jag dit och då fick jag se det här:



Rabarbern har börjat växa på ordentligt!
Och jag som inte har hunnit vårstäda där än....ja, ingenstans på gården...än.

Tanken var väl att jag skulle börja rensa rabatterna, från torra blomstjälkar osv, idag.
Men jag fick så ont i nacken och axlarna av att dammsuga bilen, så nu
känns inget lockande att göra....för det gör så ont hela tiden och huvudvärken
har börjat smyga på.


Ja, hur som haver.... så var jag ute på gården och tittade på när Nellie
och Molly hoppade på studsmattan.

Jösses, vad varmt det var i solen!

Efter ett tag gick jag och Lina och satte oss ute på altanen.
Där var det också varmt!

Efter ett tag kom även Nellie och Molly.

Nellie började att rita och Molly gick och väntade på att Mattias
skulle komma ner från sitt rum (där Mattias även hade en kompis).





Sen blev det fika, ute på altanen. Gott!
Även Hasse och Johanna kom ut på altanen och umgicks med oss andra.





Till slut kom även Mattias ner från sitt rum.
Istället för att fika, åt han en sen lunch....kinamat från igår.












Efter fikat gick Mattias, Nellie och Molly ut och hoppade lite studsmatta.
Nellie och Molly var överlyckliga över att ha Mattias med sig på mattan.
Men tyvärr kunde Mattias inte hoppa så länge, förrens han kände av astman.
Det är nog pollenet som gör att han får astmakänningar så fort nu.

När Lina och kidsen gick hem, så tog Hasse sin motorcykel och drog iväg på en tur.

Själv gick jag upp hit och bloggade med detta inlägg.



Trackback
RSS 2.0