En bra och dålig dag, idag......

Idag har det varit både en bra dag och en dålig dag.




Arbetsdagen började med att vi fick nybakat bröd, från bakmaskinen.
Jag och Roffe fixade igår med maskinen.... vi satt den på timer....så att brödet
skulle vara färdig när vi kom till jobbet idag.

Brödet blev lika fint och gott, som förra gången.





På frukostrasten blev vi bjudna på smörgåstårta, av företaget.
Den var jättegod!





Sen till lunch blev det grillat!

Här för någon vecka sen var det någon som kom på att man kunde ju grilla
på lunchen, om man var några stycken.
Så till slut kom vi fram till att vi skulle grilla idag, och att det var fritt fram
för ALLA som ville, att grilla.... det dom själva ville ha och tog med sig.





Alla fick sköta och ta hand om sin egen grillning.

Jag, Anette, Katja och Benny åt av samma mat.





Jag och Anette blev grillmästare över våran mat....marinerad fläskfilé.
Det blev lite "svettigt" att stå i den gassande solen och vid den heta grillen.






Den grillade maten åts utomhus....som sig bör...i första hand.
Och vi hade det både trevligt och roligt.





Benny hade liiiite problem med att välja vad han skulle dricka till maten....
(Obs! Skoj).





Till slut fick även jag sätta mig och äta.
Mmmmm.....det var sååååå GOTT!!!!

Anette hade marinerat köttet och det smakade jättegott!


Jaha, tänker kanske någon nu.....vad var det som var så dåligt med dagen
idag då? Det verkar ju ha varit en toppendag på jobbet.

Ja, det har den kunnat varit, om inte det hände några mindre roliga saker
på jobbet idag.

Jag tänker inte gå in på allt och jag tänker inte skriva något detaljerat om det.

Men så mycket kan jag säga:

AVUNDSJUKA....avundsjuka....avundsjuka....folk som "kastar sten i glashuset".....
folk som inte har "rent mjöl i påsen" och ändå har mage att
påpeka andras "orena mjöl i påsen"......folk som tisslar och tasslar
med alla andra än de berörda..... folk som inte våga stå för sina
åsikter..... folk som bara kan gnälla om andra, men inte kan se
sina egna brister.....osv....osv....osv......

Våran planerade grillning höll på att bli inställt pga av alla dessa "folk".
Men den glädjen fick dom inte!!!



Trackback
RSS 2.0