Söndagen på Malingsbo camping......


Söndag morgon och jag är rätt så nyvaken.
Jag har varit till toaletterna och när jag öppnade dörren in till husbilen står
Hasse där med kameran i högsta hugg.....




Söndagen var lika solig och varm som lördagen.
Hela dagarna fick man springa efter skuggan, så det blev många flytt
med stolen....fram och tillbaka.

Och fastän jag har mest suttit i skuggan, så blev jag solbränd i ansiktet
och bak på nacken. Då kan ni tänka er vad stark solen är!




Dagarna på campingen går fort, även om man inte gör något speciellt.
Man sitter för det mesta och bara tar det lugnt.




Mattias var iväg och fiskade även på söndagen, men nej. Ingen fisk!




Till lunch blev det en god sallad, som Anette och Henke hade gjort iordning.
Det var sallad med olika grönsaker, tonfisk, räkor, kräftstjärtar, fetaost och vitlök.
Mmmm....det smakade gott och somrigt i värmen!




När jag och Johanna tog oss en liten promenad på campingen, så såg vi
den här skalbaggen. Den låg på rygg och sprattlade med bena.
Johanna "räddade" den genom att vända rätt på den.




Det blev även för varmt för soldyrkarna Henke och Hasse. Till sist var
dom också tvugna att börja jaga skuggan och sitta där.




På kvällen blev det grillning igen. Den här gången var det Hasse som var
grillmästaren och även nu fick jag prya lite.

Mattias hade köp tidigare på dagen marshmallows som han provgrillade
innan maten. Det ville även Anettes små barnbarn göra innan dom skulle hem.




Även på söndag kväll blev det kött, pommes och beasås. Gott!

Men på söndagen var det bara vi och Anette och Henke.
För på eftermiddagen åkte Henkes jobbarkompis och hans bekanta hem över.
Och Anettes barnbarn hann dom hämta innan maten var klar.

Det blev väldigt "tyst och lugnt".... just då.




På kvällen förvandlades Mattias till en komiker.
Han underhöll oss med skämt och spex.... och många goda skratt blev det.
Ungen var helt vild ju....hahhahaaaa.

Sen senare gick vi in i förtältet och spelade Yatzy.
Johanna vann.
När vi spelat färdigt en omgång, så började alla bli så trötta.
Så då bestämde vi oss för att krypa till sängs.

Även denna natt sov Johanna med Anette i förtältet.
Men den här natten hade varit kall. Så tidigt på morgonen kom Johanna
in i husbilen och la sig brevid Mattias och sov.



Trackback
RSS 2.0